Partyhelg

Anledningen till att jag inte har skrivit nåt på tre dagar är att jag har varit upptagen i princip hela helgen. Jag har haft väldigt roligt, och det känns mer som att allt jag har gjort sen i torsdags sträcker sig över en vecka, för det har blivit så mycket kul. Och nu kommer antagligen världens längsta inlägg om det.

Torsdag

Ja. Det började som sagt i torsdags, då jag, Ami och JW bestämde oss för att dra ut. Vi hamnade till slut på After där vi drack öl, cider, drinkar och shots och satt och snackade ett tag. Skämtade om att sticka till Skansen och fota oss med älgarna, eller möjligtvis sno en Viking Line-båt och dra på kryssning helt ensamma. Dock blev det inte så, för de andra två blev trötta. Så vi gick till donken, de åt lite och jag drog vidare till ett gäng killar från klassen som satt på Göta Ark och chillade.

Vi satt kvar där tills de stängde, och sen stack vi hem till en kompis till en av killarna i klassen och hade efterfest. Blev massa dans och babbel och sånt tills runt sex på morgonen.
Efter det splittrades vi, och jag och tre andra killar stack och letade en öppen donken. Vi gick från Skanstull till Medis, där det var stängt, och vidare till Slussen, där de höll på att städa och inte hade någon mat kvar. Promenaden dit hade varit underbar om det inte hade varit så kallt. Man fick en sån där sommarnattskänsla med gryningsljus och fiskmåsar som flög omkring... I alla fall drog två av killarna hem, men eftersom jag frös som in i helvete och inte orkade sitta och vänta på tunnelbanor hit och dit hur länge som helst fick jag sova hos den tredje killen som bodde i närheten. 


På After specialbeställde vi drinkar i ölglas (så vi skulle få mer för pengarna. Haha) Fast jag var den enda av oss som verkligen tyckte den var god.

Fredag

Vaknade många gånger under morgonen av kyrkklockor som ringde.
Inte det roligaste precis, för de slutade ju typ aldrig, men lyckades sova till klockan halv ett i alla fall. Det var helt underbart att gå ut i vårsolen sen. Folk satt på Snaps och drack öl på uteserveringen, såg så härligt ut.
Så åkte jag hem och tog det lugnt hela dagen, spelade Guitar Hero flera timmar eftersom jag inte orkade göra mycket annat. 

Sen på kvällen mötte jag upp Ami igen och vi åkte ut till en av hennes kompisar och satt i en bubbelpool hennes föräldrar hade utanför sitt hus, med henne och en av hennes kompisar. Det var extremt härligt. Vi bara satt där i våra bikinis i kvällsmörkret och drack drinkar och snackade. Så soft. Sen gick vi till hennes lägenhet en bit bort och dansade till Michael Jackson-låtar ett tag innan jag och Ami drog hem till mig och sov. 


Det var underbart att sitta ute och bubbla!

Lördag

Vaknade helt död. Eller ja, så nära man kan komma.
Båda var helt slutkörda, men ingen kunde vila för vi hade båda saker att göra. Så sakta men säkert gjorde vi oss i ordning, och strax efter att Ami åkt stack jag hemifrån, vid halv två. Jag skulle ju nämligen fota reportaget två av killarna i klassen ska skriva till vår tidskrift. Och reportaget skulle handla om en krogrunda i Odenplan. 

Vi började på Retro, där jag var tvungen att äta en jävligt god hamburgare för att vakna till lite. Det var najs. Vi satt och snackade lite medan de kollade klart på fotbollsmatchen de visade där, och sen gick vi vidare till Hard Rock Café. Efter det gick vi till Vasa's, sen till Molly Malones, där vi fastnade lite för länge på grund av ett par pratglada finnar. Haha. Vi blev bjudna på öl och killarna bröt arm med mannen som kallade sig själv för "den oljade blixten"... Men efter ett tag var vi tvungna att dra vidare igen, till Tennstopet, där vi satt och snackade med bartendern ett tag, och sen gick vi vidare igen. Sista stoppet blev Texas Longhorn, där vi mest satt och planerade på varsitt håll om hur kvällen skulle fortsätta. 

Jag bestämde mig för att dra vidare till 54 och möta upp Ami och samma två tjejer vi var med kvällen innan.54 satt vi inte länge, utan drog istället vidare till Strand för att möta upp lite annat folk. Vi gick först in i fel ingång och kände oss aningen malplacerade i en lokal som kändes som en fritidsgård med pingisbord och små soffor lite här och var, men sen gick vi vidare en bit och kom in på rätt ställe, där vi mötte upp de andra och satt och snackade och fotade lite. Vi hade ju helst velat dansa, men det kändes inte riktigt lägligt just där... 
I alla fall satt vi kvar där ett tag, sen drog vi vidare, och Ami's pojkvän kom och hämtade henne. Jag och de andra drog till After, där vi inte var så länge alls. Sen gick vi till donken och åt, och efter det åkte jag hem och sov. 


Tog lite najsiga bilder på Hard Rock Café.


På Strand. Typ en av de få bilderna på mig, som jag inte tagit själv men ändå är nöjd med. Haha. 

Söndag

Imorse vaknade jag väldigt trött.
Trots det blev det ingen vila, eftersom vi hade städdag hemma tydligen. Jag fixade lite och tvättade mitt fönster, inne, ute och mellan. Sen la jag mig på sängen och njöt av solen genom mitt fönster. Tror jag somnade ett tag, men har ingen koll på hur länge jag låg där. 
Efter det gick jag och lillasyster ner till centrum och jag köpte godis och cola, sen satte jag mig och jobbade. Hade fått lite uppgifter att göra för företaget storasyster jobbar på. Det tog rätt lång tid, men nu är jag äntligen klar! Ska nog bara ta det lugnt nu. Haha, fast är inte så trött än. Kan hända att jag har vänt på dygnet. Vi får väl se. Måste i alla fall gå ut med hunden snart, sen blir det väl nåt avsnitt av nån serie eller en film innan jag sover, beroende på hur länge jag orkar titta. 

Det har varit en jävligt bra helg i alla fall. Jag gillar det. 
Och imorgon ska Jag och J nog träna, för första gången på typ en och en halv vecka. Ska bli skönt.

Chillz
<3
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0