Sjukt lång dag

Det hela började med att jag åkte till skolan helt i onödan. Kändes kul.
Det är så jävla korkat, för det tar en timme för mig att ta mig till skolan. Vilket betyder att om jag börjar tio (som jag skulle göra idag, enligt schemat) så åker jag hemifrån vid nio. Ändå är det så pass sent som vid nio som de lägger upp på kurswebben att lektionen är inställd, och förväntar sig att vi ska hinna se det. Hur många orkar egentligen kolla kurswebben innan skolan om man börjar klockan tio heller för den delen? Det är sjukt är vad det är. Så det så.

Så jag var stuck in school i fyra timmar. Dock skrev jag ju min synopsis på krönikan och själva krönikan också, så det kanske var rätt bra ändå... Och så hämtade jag ut min tenta. Klarade båda delarna. SCORE!
Efter de fyra timmarna stack jag till mitt nya jobb för utbildning/introduktion. Var ju inte så pepp innan men det verkar faktiskt riktigt bra för att vara ett telefonförsäljarjobb. Asfräscha lokaler, trevligt folk med bra attityd och bra standard på försäljningen. Kändes bra när de tog upp "öppna VS slutna" frågor, som man skulle ställa till kunden man pratade med. Eftersom jag har haft intervjuteknik i skolan har jag ju lärt mig allt om det där.
I alla fall gick allt bra, och nu är jag anställd och börjar jobba onsdag nästa vecka. Känns najs.

Efter introduktionen gick jag runt i ringen i typ alla affärer i väntan på J som nästan alltid kommer senare än mig. Haha. Lyckades i alla fall hitta en bra vitlökspress på Bolagret som jag köpte till mamma eftersom den vi har nu suger (intressant info va?).
När J väl kommit gick vi till donken och åt lite först, sen gick vi och tränade. Sjukt jobbigt, men sjukt skönt ändå, att komma igång igen efter nästan två veckor utan träning. Alla maskiner kändes lite som döden själv men samtidigt kändes det så bra. Går väl inte riktigt att beskriva. Men men. Man känner sig duktig efteråt också.

Sen åkte jag hem och kollapsade typ. Var väl hemma vid åtta nångång. Har i princip sovit med ögonen öppna resten av kvällen, degat i soffan, kollat DH och Cougar Town (fan vad jag ÄLSKAR den serien. Sjukt bra!) och varit allmänt seg.
Och nu ska jag sega mer, kanske kolla nåt avsnitt av nån serie (som vanligt) och sen sova.
Imorn är jag i princip ledig, så kanske ska åka och träffa K eller nåt sånt. Det får vi se.

Chillz
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0