Att göra TV är fan kul ju!

Jag hade fruktat det momentet.
Det kändes läskigt av någon anledning. Att göra TV liksom...
Men efter dagens bravader kan jag säga att jag totalt ändrat uppfattning.

Trots att vi var tvungna att släpa på all jävla tung utrustning hur långt som helst i snön för att komma dit vi skulle, och trots att jag var i skolan från nio till sex och nu är helt jävla slutkörd så var det här nog en av de roligare uppgifterna vi haft nånsin. Jag insåg, med videokameran på ett stativ framför mig, att jag tycker det är askul att filma! Egentligen är det väl inte världens "shocker" med tanke på att jag fotat i runt tre år nu, men ändå. Ibland kom jag på mig själv med att helt ta över kameran och var tvungen att fråga min partner om hon ville filma lite, men se efter ett tag stod jag där igen. Uppgiften gick extremt bra, om man jämför med hur jag trodde att det skulle gå. Vi tog den nyheten vi hittat bara för att det kändes bekvämt från början, och trodde inte att vi skulle få ut något speciellt sensationellt, men när vi väl var på plats visade sig läget vara helt annorlunda än vi fått uppgift om innan. För att vara en lokalnyhet var det nästan lite scoop-artat kändes det som. Det kanske det inte alls var, men det kändes som det i alla fall...

Ja... Det gick riktigt bra. Jag är sjukt nöjd med all information vi fick och hur vi hittills har klippt ihop det. Det enda vi har kvar att göra imorgon är att lägga in en speakerröst på ett ställe i inslaget och sen är vi klara för inlämning. Så förhoppningsvis slipper vi sitta lika länge imorgon som idag, och har bestämt att träffas halv elva iställetför nio. Lite sovmorgon. Extremt skönt.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0