En riktigt bra kväll kan sluta precis hur som helst

Igår var kvällen då jag skrudade upp i 80-talskläder och äntrade dansgolvet med vad jag ansåg vara 80-talsmoves. Det var en bra kväll, från början till slut. Trots vissa problem på vägen, men sånt får man ta.

Kvällen började väl på riktigt hemma hos JJ. I mina 80-talskläder åkte jag ut till flempan och blev utstirrad hela vägen. Jag brydde mig dock inte speciellt mycket, det gör jag aldrig. Folk får tro att jag är knäpp om de vill. Jag vet att jag inte ser ut så i vanliga fall och det är allt som räknas.

I alla fall sminkade vi oss extremt vackert och gjorde oss helt klara hemma hos henne, sen satt vi och spelade Guitar Hero i någon timme eller två. Jag måste verkligen träna mer på det där. Tycker det är asroligt men eftersom jag inte spelar så ofta har jag inte fått upp skillsen helt än...

Från början var det Jag, JJ och JO och efter ett tag kom också JR (många J:n jag känner...), och efter att ha chillat ett tag gick vi den lilla biten ner till kåren där en måttlig mängd folk satt runt bord och pratade. Det var väl egentligen rätt dött runt omkring hela kvällen, men jag hade askul ändå. Det kändes som att det var vår klass och ett fåtal andra som gjorde hela festen. Vi tog an dansgolvet med stil och charm, och visade alla vad JMM HT09 går för! Vi rockade hela stället. 

När alla andra hade försvunnit vid halv ett (disaster... sen när är det tomt klockan halv ett liksom?) var det bara jag och pojkarna kvar. En av dem bor i flempan så vi stack hem till honom och jag la mig i hans soffa och dog typ på en gång. Och juste, en av pojkarna skar upp fingrarna på vägen dit också, väldigt smart gjort kan man tycka. I alla fall var det blod lite överallt ett tag, men med det lilla de hade där i huset fixade det sig någorlunda bra tillslut. 

Ja, jag sov i soffan i alla fall. Och fick extremt ont i ryggen. Me det var en mysig natt i alla fall. Och en mysig morgon. Vi vaknade väl vid elva nångång, och sen låg vi kvar och var halvt döda till klockan två, då jag fick skjuts ut till gullmars och kunde åka hem. Köpte med mig en pizza och cola på vägen hem, och sen var det helt okej igen. Huvudvärken jag hade haft hela morgonen försvann och sakta men säkert rehabiliterades jag.
Jag är väl fortfarande rätt död, och tanken på att göra någonting ikväll har inte ens varit en möjlighet. Nej, kanske imorgon, men idag har bara varit en extremt chill dag. Jag och lillasyster kollade på film nyss, The Fantastic Mr. Fox. Den var bra. Väldigt annorlunda och cool. 

Nu ska jag nog kolla några avsnitt av nån serie, eller nån film, och bara somna till det. Och hoppas på att jag är mer levande imorgon. För man kan ju inte sitta hela helgen och uggla...

<3

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0