Första passet avklarat!

Idag efter skolan åkte jag in och mötte upp J i skanstull, och vi gick och köpte våra träningskort. Kände oss lite vilsna när vi kom på att vi inte hade en aning om vad eller hur vi skulle göra med saker och ting, och började med att gå och springa på löpband i ungefär en kvart, sen gick vi in till maskinerna. Där var vi helt lost, och bestämde oss tillslut för att fråga någon om hjälp. En snäll instruktör gav oss en lektion i olika maskiner, visade hur vi skulle göra och körde ett träningspass med oss som vi ska köra nu varje gång vi gymmar. Det var asbra att han hjälpte och visade vilka muskler vi skulle använda och allt sånt, för annars hade vi gjort helt fel och typ bara använt armar och ben istället för alla andra muskler i rygg, mage, axlar, o.s.v. När man förstod hur man skulle göra kändes det verkligen i olika delar av kroppen.

Nu är jag öm och trött. Jag känner speciellt av ryggen just nu, och imorgon kommer jag väl ha världens träningsvärk eftersom det här är det mesta jag tränat på hur länge som helst... Men det känns jävligt bra faktiskt, att vi verkligen har börjat träna, och att vi kommer kunna hålla uppe det bättre nu. Särskilt när vi har så mycket att välja på, om vi inte känner för att gymma kan vi simma lite istället, eller gå på gruppträning. Instruktören tipsade om sina spinningpass, så vi ska nog köra det nån dag också.

Nu måste jag typ gå ut med hunden och grejer. Egentligen vill jag sova. Det kommer jag nog göra när jag kommer in igen, lägga mig i sängen och lyssna på musik och somna ett tag... Ja det blir nog bra. Mm... Soova...

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0