Men i vilket fall som helst mår jag extremt jävla bra

"Varför har jag inte skrivit nåt inlägg de senaste två dagarna?" tänkte jag när jag kollade blogghistoriken. Just det. Jag har knappt varit hemma, och när jag tänkte skriva igår var blogg.se fuckat, så det gick inte så bra... Så nu blir det väl typ femtio inlägg i ett, eller ja, kanske fem. Eller mindre. Beror på hur man räknar... I alla fall.

Söndagen var dunder-mysig. Allting var bara extremt bra utan att kännas framtvingat på nåt sätt. Det var bara rätt så underbart alltihop.
Måndagen var också trevlig. Och måndagkvällen (igårkväll... knas. Känns inte som det) spenderades med en hysterisk storasyster med flyttfeber, en smått hysterisk storasysters pojkvän med flyttfeber, massa storasysters pojkväns kompisar och en hel del flyttkartonger. Jag hjälpte dem alltså att flytta. Hur mycket nytta jag gjorde är dock oklart. Men jag hade faktiskt en extrem magvärk som jag fortfarande inte förstått mig på varför den befann sig i min kropp just igår, men ja... den är borta nu. Så jag skyller på magen att jag inte bufflade runt med massa tunga garderober och sånt utan höll mig till att packa upp istället. Och sätta ihop en lampa. Eller okej, en halv lampa. Det går inte riktigt att beskriva, jag borde fotat... Men lampan består i alla fall av åttio delar som man ska sätta ihop förhand, och alla delar ser likadana ut, och instruktionerna suger. Och jag fick i uppdrag (okej, jag tog mig an uppdraget själv efter att ha hört att det var roligt och knepigt pill-jobb inblandat, sånt som jag är bäst på...) att göra det, så då gjorde jag det. Hann misslyckas några gånger och lyckades bli klar med halva lampan innan jag blev tvungen att åka hem vid typ halv tolv. Fick skjuts så det var ju najs ändå. 

Och idag... Ja, idag har varit smått kaosig och ändå bestått av en del väntande. Blir trött bara jag tänker på det. 
I grova drag: Vi skulle göra ett till tv-inslag med minst tre röster, en konflikt och en "utsatt" i princip. Träffades tio i skolan och kollade runt lite, hittade vår grej, ringde runt, bestämde träffar med folk, åt lunch, drog till brommaplan, intervjuade en snubbe på typ fem minuter, åkte till ältasjön och filmade runt lite, åkte till älta centrum och gick på ett möte som hade med vår grej att göra, det drog ut rejält på tiden, filmade blaj, tog slut på film och lyckades tillslut få reda på hur man fixade det igen, intervjuade tre personer till snabbt som attan och stack till bussen, väntade, åkte buss till slussen (omväg på grund av att inget annat gick i princip) och t-bana hem, typ åt mat och en semla och dog i sängen, sen ut med hunden och nu ska jag dö i sängen på riktigt.

Jag var på resande fot i ungefär tolv timmar i sträck kan man väl säga. Med några uppehåll, men ja. Hemskt jobbig dag. Omotiverad till tusen redan från början. Men nu är det ju överstökat i alla fall, och imorn är det typ bara redigering kvar. Skönt. Sen deadline klockan 17.30.
Efter vi har lämnat in vårt arbete ska jag hem en snabbis och gå ut med hunden, sen ska jag hem till en söt pojke och mysa och få hemlagad mat. Det blir najs. Lite chill på all hysterik kring tv-inslag hit och dit.

Och NU ska jag nog sova snart. Extremt skönt ska det bli. Extreeemt skönt.
God natt!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0