Min helg då

Det kommer nog bli ett rätt långt inlägg det här om jag känner mig själv. Även om jag kanske inte har världens motivation till att skriva det, men ja. Jag är som jag är.

Helgen började i fredags. Närmare bestämt vid ungefär klockan tre inne i stan, då jag åkte in på jakt efter present till A som skulle ha födelsedagsfest.
Hittade två filmer som jag visste att hon skulle bli glad över, Seven och A Clockwork Orange, så jag köpte dem och sen åkte jag hem till A vid typ fyra, åt en pizza och började dricka lite smått. Sen åt vi tårta, kom lite folk och vi började dricka lite mer, och satt och lyssnade på nostalgi-musik och skrattade och hade trevligt. Det var riktigt mysigt faktiskt så jag stannade lite längre än jag hade planerat. Jag skulle ju nämligen iväg senare.

När jag väl drog hem till Amis pojkvän hade jag fått i mig två drinkar och en hel del minttu black mint. Och skulle på drinkkväll... Kom väl dit vid tio, halv elva nån gång och fick genast en drink i handen. Peakade väl nånstans där vid elva, och fortsatte dricka drinkar där ett tag till innan jag och tre till bestämde oss för att dra vidare ut.
Vi drog till Nype, och när vi väl kom fram var jag nykter igen. Hade en väldigt rolig kväll ändå med massa dans och spring runt på alla de olika dansgolven tills de stängde vid tre. Vi fortsatte in på donken och köpte med oss mat, som jag gick och drägg-åt på vägen till tunnelbanan. Haha. Av en slump träffade vi en av mina gamla "bekanta" på Nype, min mammas kompis dotter (som jag hängde lite med när jag var yngre), som visade sig vara bekant med tjejen jag var där med också, så vi åkte hem tillsammans och satt och snackade lite och så. Rätt trevligt faktiskt.

Jag kom väl hem nånstans runt halv fem, och satte mig i sängen med det som fanns kvar av min mat och åt upp den. Inte var det särskilt gott längre eftersom det hade kallnat, men man slänger inte mat...

I lördags sov jag väl till tolv, sen stack jag in till stan med mamma och lillasyster för att shoppa kläder och grejs. Hittade massa fint! Köpte bland annat ett par baggyjeans på rea, en fin grå övertröja, en snygg, lång skjorta och ett par überheta klackskor som jag ska börja använda så fort blasket försvinner.
Jag och lillasyster gick runt överallt tills det snart skulle stänga, och sen var vi extremt trötta och åkte hem.

På kvällen drog jag in till gamla stan och mötte upp A och hennes barndomskompis vid Medusa, där vi satt ett tag. Jag fick agera springpojke (eftersom jag var den enda av oss utan klackar på mig...) och gick och köpte shots och drinkar lite då och då. Dock satt vi precis vid en högtalare och kunde knappt prata med varandra eller göra någonting annat, så det var rätt segt därinne. Det enda roliga som hände var väl att nån kille kom fram och pratade med mig och vi hade nån liten knäpp konversation om att han var död och att jag var hjärtlös. Eller nåt i den stilen... Lite roligt var det i alla fall.
Men efter ett tag bestämde vi oss i alla fall för att gå vidare till ett lite lugnare ställe, så vi gick in på Temple Bar, där det var lite mindre folk och lägre ljudnivå och man kunde höra varandra även om man inte skrek. Men där stannade vi inte heller så länge, utan drog hem till A istället. Efter tre shots och tre drinkar. Men jag kände inte av någonting... Läskigt det där.

I alla fall tänkte vi kolla på Seven hemma hos A, eller, jag ville att vi skulle det eftersom sist jag skulle se den missade jag massa och kollade inte klart på den. Men det gick inte vidare bra den här gången heller. De satt och babblade hela tiden och sen blev vi så trötta att vi gick och la oss.
Jag fick sova i A's minisoffa. Med mina långa jävla ben... Det är väl det som är nackdelen med dem. Att det blir så jävla trångt överallt, på flygplan, i bilar, i små soffor. De får liksom inte plats. Man får kramp typ. Men men, jag klarade mig igenom natten, konstigt nog. Haha, de hade inget täcke över till mig så jag vaknade mitt i natten av att jag frös, och letade efter en filt i alla henneas skåp men hittade ingenting, så jag tog jackan och sov med det som täcke i den trånga lilla soffan hela natten. Gick väl... helt okej. Den värmde bra i alla fall.

Och imorse (eller ja, vid ett nångång) åkte jag hem till storasyster och storasysters pojkvän, tiggde till mig frukost i form av en billys-pizza, började fortsätta sätta ihop deras lampa som jag varit dum nog att ta mig an, sen kom resterande familj och vi fikade, sen fortsatte jag med lampan, klurade som fan och gjorde fel massa gånger, blev nästan knäpp men höll mig lugn i alla fall, fick pizza, fortsatte sätta ihop den jävla lampan, och blev äntligen klar, efter många timmars pillande och frustrerade suckningar och "nej! still! stanna där!".
Och så åkte vi hem igen.

Och nu ikväll har jag väl... Ja, inte gjort särskilt mycket. Glott på TV och suttit vid datorn.
Imorn blir det antagligen träning, och sen vet jag inte.
Och sen ska jag börja med reportaget.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0