Nya knivar är farliga, och roliga

Jag köpte två nya knivar till min mamma i födelsedagspresent.
De är jävligt vassa. Men i den här familjen är vi inte vana vid särskilt vassa knivar, vi har kört på den billgare sorten rätt länge nu, och då är de aldrig riktigt vassa.
Vår ovana vid vassa knivar resulterar i oförsiktighet vid matlagning.

Jag skulle göra fetasallad till maten idag, och stod och skar sallad. Jag märkte som hastigast hur jag lyckades lägga tummen lite för nära kniven när jag skar, och lyckades kapa av halva nageln. Om jag hade varit en dedikerad och duktig bloggare skulle jag fotat det, men det gjorde jag inte. Jag bara skrattde lite, gick och visade lillasyster som blev arg för att jag var oförsiktig och kunde gjort illa mig, skrattade lite till och klippte ner resten av nageln. Det var lite roligt, men lite tråkigt också, för nu hade mina naglar blivit så fina och långa...

Nån timme senare lyckades mamma skära sig lite i tummen med samma kniv. Och lillasyster blev lika arg. Men jag och mamma bara skrattade. Livsfarliga knivar är kul, tydligen.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0