Och trafiken går som den ska...

Asså, SL har ju seriösa problem med snön.
När jag skulle in till stan idag och kom ner till perrongen såg jag en tunnelbana som stod i tunneln och väntade, "vad bra" tänkte jag och trodde att den var på väg in. Men nej, den stod stilla. På samma plats i ungefär tjugo minuter. Sen började den äntligen röra på sig. "Vad bra" tänkte jag och trodde att jag äntligen skulle komma iväg. Men nej, den var helt nedsläckt, och 'ej i trafik'. Jaha... Så stannar den på perrongen och står där i kanske tio minuter. Sen tänds den upp, och åker tillbaka dit den kom ifrån. Några minuter efter det kommer rätt tåg in på fel perrong. Förvirrande om något. Och sen när jag kommit en bit in mot stan märker jag hur alla går av på en station (jag hör ju ingenting för att jag lyssnar på musik), så jag tar ut ena hörluren ur örat och hör att de säger att den ska åka tillbaka dit den kom ifrån. "Jaha, det var ju kul" tänkte jag och trängde mig fram i folkmassan för att hinna med tunnelbanan in mot stan på andra perrongen. Hinner med den, och kommer in till stan till slut. Äntligen.

Sen när jag skulle hem från M igen, och hon skulle åka långt bort åt helvete, stod jag kvar med henne på hennes perrong och väntade. Vi var där vid lite efter klockan fem, och väntade, och väntade, och väntade... Men inga tåg. Och ingen information om vart de jävla tågen befann sig nånstans. Till slut, kanske kvart i sex, kom hennes tåg och jag gick över på min perrong. Där väntade jag några minuter innan mitt tåg kom. För att sedan vara på den säkra sidan åkte jag inte in till centralen för att byta till tunnelbanan, eftersom den var opålitlig, utan åkte till älvsjö för att ta bussen istället. Men kom ju fram dit tre minuter efter att den gått, så fick vänta en halvtimme till. Så underbart roligt. Och så var jag hemma vid sju.
Alltså, en resa som skulle tagit mig ungefär en halvtimme tog två jävla timmar! Helt sjukt. Ja, nu är jag ju hemma i alla fall. Det är ju skönt...



<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0