Snö, we had a good run, now GO AWAY!

Jag vill att snön ska försvinna nu, men jag vill helst att den bara ska flyga tillbaka upp i luften på nåt sätt. Jag menar, vart ska all snön ta vägen när det väl börjar bli varmt? Lillasyster nämnde det förut, och det kommer ju typ bli så att vi får simma runt här när snön väl smälter.
Och ja, jag är högst oseriös. Snön bildar inget hav. Snön bildar blask och pölar, och lite småsjöar inne i skogen. Sen, sakta men säkert, försvinner den. Men när man har hund, då känns det nästan som att de där små pölarna och blasket är ett helt hav, för hunden blir lika blöt som om det vore det.

Jag vill bara slippa den där jävla köttbullen till jacka, mössan som plattar till mitt hår och vantarna som alltid lyckas gå sönder (och nej jag tänker inte köpa nya...). Jag vill slippa de där dumma strumpbyxorna jag måste ha under byxorna för att inte frysa, och slippa det faktum att jag måste ha byxor över strumpbyxorna och därför inte kan variera min stil så mycket som jag vill egentligen. Det är inte värt det.

Jag fryser från det att jag går ut genom dörren till det att jag kommer in igen. Och jag orkar inte. Jag vill ha sol och värme! Ge mig! Typ NU!
Tänk att kunna ligga i en park på gräset och känna hur solen steker mot huden... Istället för att önska att man tagit på sig mer kläder innan man gick hemifrån och inte kunna göra nåt åt det känna att man bara måste ta av någonting för att inte svettas ihjäl. Det är så mycket bättre. SÅ mycket bättre.

Vad jag egentligen tänkte skriva här nu var att jag ska gå ut med hunden och att det är kallt och att jag inte vill. Men som vanligt är jag duktig på att flumma iväg.
Jag ska i alla fall gå ut med hunden nu, och det är kallt och jag vill inte.
And that's all.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0