Totalt kaos

Igår skulle vi alltså ut. Jag och Ami.
Vanligtvis brukar vi väl komma iväg vid tidigast elva, men den här gången var vi förberedda och bestämde att mötas i gullmars tjugo över nio. Men det gjorde vi inte.

På varsitt håll satt vi fast på tunnelbanan. När hon kommit fram satt jag fortfarande kvar på samma ställe som jag suttit på i kanske en trekvart. Och sen sa de i högtalarna: "Tyvärr måste vi tömma tåget nu, och åka tillbaka." Underbart. Efter många om och men och sms fram och tillbaka om vi skulle försöka ta oss in till stan i alla fall bestämde vi oss för att det var lönlöst. Jag satt fast på samma plats. Men det var en läglig plats att sitta fast på, eftersom en viss pojke bodde precis där. Så jag gick hem till honom istället. 

Jag kom ut en stund igår i alla fall. Vi åkte in till nån bar och tog ett glas, sen åkte vi tillbaka hem till honom igen. Så sov jag där, och har chillat där hela dagen, hjälpt till att diska, tittat på tv och fått god mat i magen. Sen åkte jag hem vid halv åtta. Som tur var blev det inte för många förseningar på vägen hem, även om det tog ett tag...

Nu är jag så glad över att sitta i en varm säng och inte på en tunnelbana. Det känns som att det mesta jag gjort i helgen har varit att sitta fast i kommunaltrafiken. Och jag längtar inte över att åka till skolan imorn. Inte alls. Det känns som att det kommer kaosa sig totalt. SL har ju fan till och med uppmanat folk att stanna hemma från jobbet imorn. Men jag borde ju iväg i alla fall, eftersom vi börjar en ny kurs. Skit. 

<3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0