"Liten" uppdatering var det va...

Nu är det såhär va.
Idag är inte världens bästa dag.
Tänker inte berätta varför, men det bara är så.
Jag är inte särskilt glad över den här dagen.
Inte för att den varit hemsk eller så, det är bara ingen bra dag.
Så jag har varit lite smått halvdöd idag.
Men jag kan köra lite uppdatering i alla fall.

Igår var jag i skolan en stund. Några timmar. Rätt länge egentligen, från tio till tre.
Gjorde en rätt så meningslös analysövning och satt två timmar i en sal och ritade på min kaffemugg. Kändes värt. Eller inte.

Men kvällen kändes värd i alla fall. Den behövdes på nåt sätt. Det var så det skulle vara liksom.
Åkte hem till en viss pojke och bara chillade. Det var mysigt. Natten var mysig också.
Men sen kom morgonen och jag var tvungen att åka till skolan igen. Det var inte alls lika mysigt. Men det funkade väl... Vi hade genomgång av våra synopsisar (säger man verkligen så? Konstigt ord i allmänhet det där...) utan en enda rast på lite mer än två timmar. Det kändes som längre eftersom jag var extremt trött och hungrig.
Gissar på att jag nog blev lite stirrad på under lektionens gång då jag knappt kunde hålla ögonen öppna och min mage kurrade högljutt lite då och då. Det blev inte mycket sömn och ingen frukost, så det är väl inte så konstigt ändå.
I alla fall blev vi klara tidigare än vi skulle, och jag åkte hem, sa att jag frös och fick låna en extremt mysig, stor tjocktröja av mamma, åt tre och en halv pannkaka med hallonsylt, la mig i soffan och somnade i kanske tre timmar. Det var rätt skönt. Men sen var jag ju mega-seg efteråt också. Lite skoj och knäppheter med lillasyster och lillebror gjorde mig dock på bättre humör och jag blev lite piggare än innan.

Nu är jag trött igen. Eller, jag vet inte ens om jag nånsin slutade vara trött. Men i alla fall.
Jag sitter här och har en massa funderingar i huvudet. Som jag alltid har, och inte tänker dela med mig av. I alla fall inte konkret och rakt ut.

En trevlig grej är dock att jag är "ledig" från och med imorgon till och med, ja... när börjar jag ha lektioner igen egentligen? Inte nån gång nästa vecka i alla fall... Veckan efter det tror jag. Men jag är ju egentligen inte ledig, eftersom jag ska jobba på mitt reportage, som jag fortfarande inte är helt på det klara med vad det ska handla om. Har en idé jag vill köra på, men måste få okej med några personer först, så vi får se. Annars blir det lite panik.

Imorgon ska jag nog åka in till stan ett tag, leta lite reor och köpa present till A, som jag ska på födelsedagsfest hos senare under dagen. Och sen ännu senare, på kvällen nån gång, ska jag antagligen till Ami och hennes pojkvän för drinkar och mys med folk. Så imorgon blir nog en bra dag. Lördag är oplanerad än så länge och på söndag ska vi (la familia) hem till storasysters och storasysters pojkväns nya lägenhet och hälsa på. Och jag ska göra klart lampan som jag började sätta ihop sist jag var där.
Jag gissar på att det blir en bra helg allt som allt.

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0