A long night indeed

Jag vaknade då för lite mer än en timme sen. Det känns ju bra. Eller?
Men jag har ju en anledning också... Gårnatten blev väldigt mycket längre än förväntat.
Vi börjar från början.

Jag mötte upp min nya vän, som vi kan kalla K, på tunnelbanan på väg in till stan. Vi hade bestämt redan innan att vi skulle till Harry B James för att röja järnet, så det bar av dit på en gång. 
Väl där, efter att vi hade betalat inträde och köpt varsin dricka, märkte vi att det inte riktigt stod rätt till på Harrys denna kväll. Alla såg likadana ut ungefär och musiken var deppig som bara den... Iget drag med andra ord. Efter att ha checkat läget lite förstod vi att det var The Doors-kväll där just den kvällen. Vi förstod också att det antagligen inte skulle bli mycket mer drag än sådär på hela kvällen så vi kände oss tvungna att hitta något annat ställe att dra till. Jag föreslog att vi skulle testa att komma in på Medusa först och när vi var klara med våra inköpta drickor åkte vi en station till Gamla Stan och Medusa, där vi kom in trots åldersgränsen.

Till en början var det väldigt tomt och inte mycket drag, men efter nån timme hade hela stället fyllts och vi ställde oss och dansade och sjöng med i låtar på dansgolvet. Det fanns en strippstång där som vi snurrade runt hela tiden. Och nej, inte så som man ska snurra runt strippstångar, utan vi lekte små barn och tog tag i stången och typ sprang runt den och började asgarva så alla stirrade på oss i förundran. Kul var det i alla fall!

Vi hängde på Medusa i otaliga timmar, drack lakrits-shots och hade trevligt, sen fick jag ett sms från en kille i klassen som var på Temple Bar en bit bort med en annan av killarna i klassen och några av hans vänner. Ungefär en halvtimme innan allt skulle stänga gick vi över till dem och hängde till klockan tre, då vi drog vidare till ett ställe de kallade "kontoret". Där fanns öl, dart och flipperspel, och vi satt och snackade och skrattade till strax innan sex ungefär. K stack några timmar tidigare dock.

När vi började känna oss trötta stack vi till donken för att käka, men till vår förtvivlan skulle de stänga om typ fem minuter när vi kom dit och sålde därför bara ut det de hade kvar, vilket var mest fiskburgare och veggoburgare. Inget för mig, så jag skippade maten. fick i mig tre pommes frites ungefär. 
Efter att ha klagat på donken och känt oss besvikna åkte vi alla hem på eget håll.

Väl på tunnelbanan på väg hem lyckades jag stöta på en annan kille i klassen. "Godmorgon" sa han när vi möttes. "Gonatt" svarade jag. Han var på väg till jobbet... Hur hård får man inte vara som åker hem från en utekväll när andra nyss vaknat liksom? Har nog aldrig varit mer stolt över mig själv...
När jag kom hem var klockan halv sju, och jag hann tvätta bort sminket och borsta tänderna innan jag somnade sött i sängen...

Nu har jag ont i nacken efter den dumma dunkudden som inte gillar mitt huvud och blir helt platt efter tio sekunder. Måste nog börja läsa en bok snart, som jag ska ha läst inför en skoluppgift.
Och imorgon börjar skolan. Det känns ju så jävla värt att ha ändrat tillbaka sovvanorna för att sedan vända på dem helt och hållet igen. Men jag är så trött idag så jag kanske lyckas somna i tid i alla fall.

Ja, gårkvällen och natten var riktigt soft i alla fall.
<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0