Haha, ledig? Jag lurade mig själv.

Idag har jag låtsats att allting är prima.
Jag vaknade med ny motivation, utan att riktigt veta vart den kom ifrån.
Jag målade, lyssnade på musik, städade och mådde bra. 
Jag kände att, trots motgångar, så ordnar det sig. Allt ordnar sig tillslut.
Den illusionen fick jag inte ha så länge.

Jag fick svar från min lärare som sa att jag tydligen inte lämnat in en av uppgifterna (vilket jag hade, men det måste blivit nåt fel med inlämningen...) och att jag vart tvungen att lämna in den igen nu. Fine tänkte jag, och letade efter uppgiften bland mina dokument. Nähä... inte där. Just fan... Jag gjorde uppgiften på andra datorn. Andra datorn som är stendöd numera. Men, jag kan ju kolla om jag sparade den på den externa hårddisken till den datorn... Nähä. Inte det heller.
Frustration. Slag och sparkar i luften. Tårar nerför kinden. Upprörda mumlanden. Arga ord.
Jag måste alltså göra om allt.
Gör jag det innan den 1 februari kan läraren sätta G på mig i den kursen nu ( vad nu "nu" betyder, med tanke på att han sa att han skulle göra det vid runt tre, fyra idag och jag ännu inte fått nåt betyg...) så att jag kan registrera mig. Hoppas på det bästa.

Bokade in en arbetsintervju för imorgon efter skolan. Det var ju bra. Barnvaktsjobb. Men... Det är ännu en sak som tar upp min tid.
Och så kollade jag på schemat nu och såg att seminariet om de där tre böckerna jag inte läst är på onsdag, och inte torsdag som jag trott. Ingen större skillnad, kan man kanske tycka. Men med allt jag har att göra nu skulle en dag mer vara guld värd.
Och så ska version ett av personporträttet in på fredag. Personporträttet som jag inte börjat på. Jag har valt en person och börjat skriva lite intervjufrågor, men jag har inte haft intervjun och därför inte heller börjat skriva. När ska jag få tid för det liksom? Torsdag?

Och utöver allt detta har jag massa annat som tynger ner mig och som jag grubblar över.
Men jag får lägga bort de sakerna nu ett tag och bara fokusera stenhårt på det som är viktigt just nu. Alla ovanstående saker alltså.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0