Lite bättre kan man väl säga

Igår mådde jag piss.
Det är bättre nu.
Lite i alla fall.
Fysiskt bättre om något.

Idag åkte jag hem en stund för att lämna vovven över helgen.
Och med hem menar jag där jag bott i nästan hela mitt liv, och inte här där jag är nu, det som snart blir mitt hem. Stannade och myste ett tag.
Spelade gitarr, åt mat, tog ett bad, hängde med småsyskonen och mamma. Och kissarna. Myskatter.
Sen åkte jag och mötte upp JJ i Gullmars och vi åkte hit. 
Babblade massa, kollade Let's Dance, åt pizza och drack drinkar.
Sen drog vi ut. Till Söderkällaren, där en del av klassen var.
Rätt trevligt var det. Kul att träffa lite folk igen.
Men natten tog slut alldeles för snabbt.
Alla bara splittrades.
Och nu är jag här. I en tom lägenhet. Alldeles ensam.
Jag vänjer mig nog.
Men just nu känns det lite jobbigt när jag sitter här ensam utan nåt att göra och någon att prata med.
Som tur är börjar jag bli lite trött i alla fall, så då kanske jag kan sova i tid.

Jag vet inte vad jag ska göra imorgon.
Jag vill göra någonting. Någonting roligt. Någonting med någon.
Det känns så konstigt att bara sitta hemma själv en lördagskväll liksom.
På vardagarna är det ändå helt okej, men en lördag... Nej, det funkar inte.
Egentligen borde jag börja plugga. Men jag orkar inte.
I alla fall inte än. Kanske börjar läsa lite imorgon. På dagen.
Vi får se.

Jag vet inte.
...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0