Misslyckat, lyckat och misslyckat

Dagen har varit lite uppochner.
Började med att jag bokade tvättid till imorn, 10-13... usch.
Sen skola, värdelös lektion. Glömde penna också så jag kunde inte anteckna nåt.

Sen hem för att storstäda lägenheten. Började lite smått, tog fram dammsugaren och började dammsuga, tio sekunder senare slutar dammsugaren fungera. När jag går in i köket för att hitta nåt att trösta mig med (haha) är lampan släckt. Går inte att tända... Nähä. Snart märker jag att inga av uttagen funkar heller, samtidigt som allt håller på att dö. Mobilen skriker om lågt batteri hela tiden och jag är nära på att slänga den i golvet av frustration, och allt är bara sämst. Jag inser att en propp måste ha gått och ringer mamma, som ringer styvpappa, som ringer mig, och jag får veta att jag ska köpa en ny propp till proppskåpet och hur jag ska göra och allt. Köper ny propp, men eftersom proppskåpet är uråldrigt är den nya proppen av en annan modell än de som sitter i skåpet. Jaha... ringer styvpappa igen och får förslaget att byta ut den proppen som gått mot någon annan med samma ampere, vilket jag testar och får tillbaka allt jag behövde mest. Skönt. Dock har jag inget ljus i vardagsrummet eller hallen längre, men det gör inte så hemskt mycket...

Efter att jag städat klart lägenheten så att allt var skinande rent ungefär, så stack jag hem till en kille i klassen. Några andra skulle dit också och vi skulle ha nån slags frågesport-grej... Blev jag och fyra killar som satt och drack folköl, åt ostbågar av nåt slag och körde frågesport i musik. Jag förlorade rätt stort... Skyller på hjärnsläpp och dåligt valda låtar. Vi fortsatte med frågesport-temat ett tag men sen dog det och vi låg och degade ett tag innan vi drog oss hemåt. 

I tron om att det gick en pendel 00.59 åkte vi ner till stationen, men väl där visade det sig att vi missat sista som gick 00.29. Vi fick ta en buss mot sergels torg, som jag satt kvar på till slutstation, rätt säker på att tunnelbanan fortfarande gick inifrån stan, men när jag gått runt till alla möjliga ingångar till t-banan och det var spärrat överallt insåg jag att jag hade fel. Kollade vart bussarna gick men ingen verkade säker för mig att åka med om jag vill komma hem. Så efter att ha lallat runt ett tag hittade jag en ledig Taxi Stockholm som jag motvilligt åkte med och betalade för... Är man pank känns det inte så bra att förlora 150 kronor på en resa som skulle kostat i princip ingenting annars. 

Men jag kom ju hem i alla fall. Och det är ju skönt, för jag är trött. Och måste sova. Jag ska ju upp och tvätta imorn... Sämst!
Vad som händer i helgen återstår att se, men det kan ju inte bli mycket eftersom jag är pank. 
Nu ska jag sussa sött några timmar!

<3 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0