New Noise

Refused - New Noise



Okej... Jag har lyssnat på The Used i evigheter känns det som. Minst två år måste det ju i alla fall handla om... Och jag har lyssnat på live-versionen av Maybe Memories typ femtiotusen gånger. Varje gång har jag hört det där introt, den där delen som inte är en del av låten, utan som är en del av en annan låt. Jag har alltid tyckt att det var extremt bra. I början trodde jag att det bara var någon slags introgrej som var deras. Men när jag hörde originallåten (som jag aldrig hört innan det, vad jag minns) spelas inne i lokalen i väntan på att Paramore skulle komma ut och spela, i November, och jag insåg att jag kunde texten till en låt jag inte riktigt kände igen helt, då insåg jag det. 

Sedan dess har det väl slagit mig att kolla upp det några gånger, men jag har inte gjort det förrän nu.
Refused heter bandet, och de är från Sverige. Hur kan jag inte fått reda på det tidigare liksom?
Nu sitter jag i alla fall och lyssnar igenom lite av deras musik på Spotify. Det låter bra. Något jag borde börja lyssna på tror jag.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0