Och plugg igen

Nu har jag varit ute med hunden på en lång och kall promenad. Fotade rätt mycket med min nya lilla kompaktkamera. Det är så fint ute nu, när frosten täcker varje liten gren på alla träd och snön ligger tät över marken. Det finns två sjöar här, den ena precis utanför och en lite längre bort. Jag brukar gå runt den andra. Där finns det nu en stor skridskobana där folk åker omkring. Så mysigt.  
Dock är det lite jobbigt med kylan. När jag väl kommer in kan jag knappt känna min haka och det sticker i resten av ansiktet. Men min vovve behöver trevligare promenader ibland och då får man stå ut.

Jag känner mig piggare än innan nu så jag ska sätta igång och plugga lite inför tentan på lördag. Jag känner mig duktig som börjar i tid (om man jämför med när jag börjat plugga inför tentor innan alltså) den här gången. Nu när jag ändå gått igenom det här flera gånger innan borde jag inte ha så svårt att banka in det i huvudet för en gångs skull. Och imorgon tar jag nog en tur in till skolan för att hämta ut tentan jag flunkade på (den jag ska göra om nu...) och kanske plugga lite, hälsa på lite vänner.

Det blir nog bra det här.
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0