Typ femtusen

Jag fick knäppryck och har nu suttit och räknat ut ungefär vad allt kommer kosta som jag behöver när jag flyttar in i lägenheten på riktigt. Egentligen VILL jag ju ha mer grejer, men de sakerna jag verkligen "behöver" får jag nog börja med innan jag slår på stort.
Jag har kollat på diverse hemsidor, på möbler och hemelektronik, och har kommit fram till att som billigast kommer allt kosta 5000 kronor. Rätt rimligt ändå. Jag räknade på mer innan jag kollade upp det.

Åh, jag har flyttfeber just nu!
Med tanke på att jag för tillfället lever i lägenheten jag kommer flytta till om drygt en och en halv månad är det inte så konstigt att jag funderar på hur jag själv ska ha det.
Jag har det redan uttänkt ungefär. Det kommer bli finfint. Jag har ju inte råd med dyra möbler eller så än men man tager vad man haver. Och sängen och soffan får jag behålla, så det slipper jag tänka på i alla fall.
Jag längtar... Men det är fortfarande lite svårt att förstå. Nu är det ju fortfarande lite på låtsas liksom, eftersom jag kom hit med en rullväska och typ en ryggsäck med grejer och det fortfarande är min systers lägenhet. Jag bor här på prov. Det har jag ju gjort en gång innan också, fast då var det bara en vecka.

Men sen, i slutet av februari, då flyttar jag in. På riktigt. Med alla mina kläder och saker som jag samlat på mig under åren jag bott hemma. Det känns konstigt. Att inte bo hemma med familjen längre... Det är väldigt skönt att ha sitt eget men ändå självklart lite sorgligt på samma gång.
Jag kommer väl hälsa på ofta i alla fall. I vilket fall som helst kommer jag väl åka dit varje fredag för att lämna hunden och varje söndag för att hämta honom igen, så då kommer jag ju stanna och chilla lite.
Äh, det blir bra det här... Jag måste nog dock antagligen hitta mig ett litet extrajobb. Det kommer bli knapert med bara studiemedel när jag bor ensam.

<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0