Up all night

Eftersom mina dåliga sovvanor har gått lite över gränsen nu har jag bestämt mig för att vända tillbaka dygnet. Det funkar liksom inte att gå och lägga sig närmare sex på morgonen och vakna närmare tre på dagen när man ska börja gå i skolan igen. Så min plan är att vara uppe hela natten och hela dagen imorgon så att jag blir riktigt trött och somnar i tid imorgon kväll och därmed vaknar i tid morgonen efter. Det känns som den enda lösningen på mina problem nu faktiskt.

Så vad jag har gjort hittills är att jag har ätit massa, massa socker. Efter att jag fyllt magen med mat alltså. Och så har jag ju börjat min uppesittarnatt med en riktigt härlig städrunda. Jag tänkte fortsätta in i natten med bravur och först kanske gå med hunden på en liten välbehövlig promenad och sedan glo på någon film samtidigt som jag smäller i mig mer socker och efter det kanske lyckas plugga lite till.

Det enda jobbiga med att vara uppe är att just den här natten verkar alla ha bestämt sig för att gå och lägga sig i tid. Eller så gör de annat än att sitta vid datorn. Ja, alla roliga människor i alla fall. De jag brukar kunna tracka lite grann vid den här tiden. Så jag är on my own. Fast det brukar jag i och för sig inte ha några problem med annars när jag sitter uppe... Äsch, jag har mycket jag kan göra. Massa filmer, spel och annat kul. Böcker har jag också, men det är stor chans att jag somnar om jag börjar läsa om kommunalpolitik och annat tråkigt. Så jag tror vi skippar det för nu.

Nej, ut med hunden nu.
Jag kommer antagligen tillbaka om en stund, eller någon gång under natten i alla fall.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0