SPANIEN VANN!

Jag såg inte alls hela matchen. Eftersom det bara är jag och mamma hemma och ingen av oss är särskilt intresserad av fotboll kollade vi bara typ sista halvtimmen. Men det var riktigt spännande ändå. På nåt sätt visste jag nästan redan att Spanien skulle vinna. Eller, jag hade en känsla av det. Kan mycket väl ha varit önsketänkande.

Jag är glad i alla fall. Och nu är min styvpappa, lillasyster och lillebror i Spanien och festar järnet antagligen. Visst, mina småsyskon är bara fjorton och tolv, men någon slags fest blir det nog i alla fall! Här hemma blir det ingen fest, inte för mig. Det blev för mycket av festandet igår om man säger så... Man kan också säga att jag aldrig har mått sämre i hela mitt liv än jag gjorde idag mellan klockan elva och tre.

Men ja, to sum it all up: Spanien vann! Jag är glad! Spanjorerna och halvspanjorerna och kvartsspanjorerna där nere i Candelario är nog ännu gladare!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0