Min helg

Det började i fredags. Först hade vi en liten grej i skolan och när klockan slog elva drog en del av oss in till skanstull, gick till vitabergsparken och satte oss och åt lunch.
Sen smaskades det lite godis och vi spelade kort, jag gjorde väldigt dåligt ifrån mig... Mest för att jag aldrig riktigt fattade spelet och inte orkade bry mig, tror jag.
Efter ett tag kom det fler och fler från klassen och joinade oss på våra två filtar, och tillslut var vi ett gäng som satt och hade det trevligt i flera timmar, lyssnade på musik och bara njöt. Vädret var ju lite konstigt. Varje gång jag tog av mig jackan blev det kallt och så fort jag tog på mig den igen kom solen fram igen så det blev varmt och jag var tvungen att ta av mig den igen och ja, så fortsatte det... 

Efter massa timmar bestämde vi oss för att det var middagsdags, men eftersom jag glömt min plånbok hemma på morgonen var jag tvungen att åka hem medan de andra gick och köpte mat. Åkte hem, babblade lite i telefon, åt ett päron, bytte tröja, la ner plånboken i väskan och åkte in till klassen igen, som satt sig på samma plats i parken igen, och blivit fler. Där satt vi rätt länge och babblade. Vissa hade dricka med sig men några hade det inte. Jag var en av de som inte hade det så vi gick sex stycken ner till en bar som heter WC och satt ute ett tag.

Jag drack två cider. Sen tyckte vi det blev för kallt, så vi gick hem till en kille vid namn Spaken, där vi brukar ha det riktigt trevligt. Där drack vi lite mer och dansade en massa, och sen var det dags för utgång igen.

Vi skulle in på Debaser Slussen, men eftersom vissa väldigt lata människor åkte taxi så kom vi dit lite senare, och när vi kom dit var det världens kö som aldrig såg ut att ta slut, och eftersom vi hade i princip en timme på oss innan allt stängde kände vi inte riktigt för att stå och vänta den tiden. Så en del av oss gick vidare, och sen splittrades vi också. Jag hamnade på Medusa med några till, och där satt vi ett tag och snackade lite innan vi märkte att det var nåt lurt med musiken. Medusa är en rockbar som helt plötsligt började spela massa skum musik som man aldrig hör där annars, vilket betydde att de höll på att stänga och typ ville ha ut folk tidigare. Haha, lite kul. Vi gick i alla fall och åkte vidare hem till en kille i klassen, där vi blev några stycken som sov över. Somnade väl runt fem nångång.

Dagen efter jobbade jag från ett till halv sex. Inte alls pigg, men gjorde bra ifrån mig ändå. Det gick konstigt nog asbra och hela min grupp fick beröm för att vi var duktiga. Alla fick bullar också, himla trevligt!

Efter jobbet åkte jag hem och chillade och gjorde mig i ordning ett tag innan jag åkte och mötte upp JR i Gullmars, och vi åkte tillbaka hem till killen jag sov hos kvällen innan. Han hade nämligen fest. Lite tråkigt var att vi lyckades dela upp oss i två läger. De från min klass satt nästan hela tiden i ett litet rum och trängdes och spelade musik och hade allsång, medan hans andra kompisar satt i vardagsrummet och... ja, jag vet inte vad de gjorde riktigt, eftersom jag nästan aldrig var därute...

Vi hade i alla fall riktigt trevligt därinne i rummet, och satt uppe väldigt länge. Jag vet inte om jag riktigt somnade nån gång, men tillslut var vi fyra personer kvar därinne, och vi gick och la oss (alla i samma säng, trångt om något...) vid åtta nån gång tror jag. Men jag gick upp och bytte säng senare på morgonen.

Stannade kvar där till runt tre dagen efter, och sen åkte jag hem.
Hemma var storasyster och hälsade på. Vi åt mat och efterrätt och sen blev jag trött och la mig i soffan och somnade. Sov i några timmar. Sen gick jag och la mig.

Det var en bra helg. Min mysiga klass är för underbar, och jag kommer sakna dem så mycket! Särskilt de som ska bort i flera månader som man inte kommer träffa alls. Nästan outhärdligt... Men men, vi får alla ha ett underbart sommarlov och komma tillbaka pigga och glada till hösten!

<3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0