Ett reportage på gång

Jomen visst har man väl varit duktig idag.
Satte igång med att skriva reportagen nån gång vid halv åtta ikväll tror jag. Eller, egentligen började jag väl inte riktigt skriva förrän kanske en timme senare, eftersom det av någon anledning gick apsegt i början. Kunde inte komma på hur jag skulle börja, vilket skrämde mig lite eftersom det är just den biten som brukar gå som smort. Jag vet nästan alltid redan innan hur det ska börja, och sen när jag väl skrivit början bara flyter det på. Men till slut bara släppte allt i alla fall och jag började skriva. En sisådär tre timmar och exakt tretusenfemhundra tecken senare var jag klar med hälften. Det kändes bra. Att ha kommit nånstans. Men det som alltid känns jobbigt är att jag vet att jag kommer vilja skriva mycket mer än jag får. Jag har svårt att sålla och ta bort saker som jag tycker borde vara med... Och då blir det alltid lite av ett dilemma för mig. Men men, det fixar vi på nåt sätt. Som alltid.
Så imorn gäller det att skriva klart reportaget bara. Det tar nog inte så lång tid. Det brukar det aldrig göra.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0