Jävla busschaufför!

Oj, oj, oj, vad arg jag var idag.
Så arg att det kändes som att jag kunde börja gråta och skrika i vilken sekund som helst.
Inte egentligen för att jag inte han med bussen, utan för att den där jävla busschauffören inte ens brydde sig tillräckligt för att stanna.

Såhär var det va:

Jag kom av pendeltåget tio över ungefär. Bussen skulle gå tolv över. jag började gå snabbt som fan, och när jag sen såg den där bussen komma nedanför sprang jag som en galning för att hinna med. Och jag skulle ha gjort det också. Om inte den jäveln varit tvungen att åka två minuter för tidigt. Jag sprang och sprang, och hann fram till bussen och slog på dörren för att den skulle stanna. Gjorde den det? Nej, för vissa busschaufförer är elaka och korkade, och tycker att det är förjävla jobbigt att stanna en liten stund till. Hur svårt kan det vara liksom? Han visste väl antagligen att nästa buss inte skulle gå förrän om en halvtimme till och att han var någon minut för tidig, kunde han då inte bara haft lite hjärta och stannat så jag kunde fått åka hem?

I alla fall blev jag så frustrerad att jag fick ont i magen och irriterade mig på de två killarna som tvunget skulle sitta och snacka vid busshållsplatsen, så jag tog första bästa buss och åkte en omväg via tunnelbanan på fel linje och åkte till en busshållsplats närmre hem. Hann dit tio minuter innan bussen som jag skulle ha suttit och väntat på kom. Förstår fortfarande inte riktigt logiken i mina handlingar, men det kändes som en bra idé då och jag kom ju hem, trots att det kanske hade varit skönare att stå vid busshållsplatsen i en halvtimme och njutit av solen eller nåt... Aja. I alla fall. Jävla busschaufför!

<3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0