Konstig dröm

Kom på att jag tänkt berätta om en extremt konstig dröm som jag hade för några nätter sedan.
Jag har många konstiga drömmar nuförtiden, men kommer inte ofta ihåg dem så bra. Men den här var så konstig att den fastnade.

Jag drömde att jag bodde i nåt slags kollektiv bland massa människor, främst mina klasskompisar.
Kollektivet var uppbyggt av massa olika byggnader. Det var väldigt stort och det var lätt att virra bort sig.
I alla fall bodde vi i olika rum (dock såg jag nog aldrig mitt eget rum...) och av någon anledning var det enda vi gjorde att gå på bio i salonger som fanns på ett flertal platser runtom i byggnaderna. Det var typ som att det vart schemalagt att vi skulle gå och se den och den filmen den och den tiden i den och den salongen. Väldigt konstigt.

Det jag kommer ihåg är att jag kollade på det här schemat och såg att jag skulle vara i en liten salong långt bort åt helvete, och för att komma dit var man tvungen att gå långt bort från den mer byggnadstäta delen av kollektivet och förbi nåt slags hinder som jag inte riktigt kommer ihåg vad det var. Det var mörkt ute när jag gick dit. Det var svårt att hitta men när jag kom fram låg det som jättesmå radhus brevid varandra och inne i ett av dem skulle jag kolla på bio.

När jag kom in i huset var det mer som en bastu man satt i, såna trätrappor typ, och några rader bara. Det satt några fler därinne också, och längst bak, nära där jag satt, satt en man som skulle hålla i bioföreställningen. Av någon konstig anledning så fick han fram bilderna på skärmen genom att spruta vatten på den (fråga mig inte varför). Så han satt där med en slang och fixade bio...

Sen helt plötsligt var den där mannen Hurley från LOST och hade tydligen för tajta tröjor på sig runt armarna och fick blodstopp så att han svimmade. Då var jag tvungen att bära upp honom på min axel och släpa med honom till närmsta sjukhus (och för er som inte redan vet det så är Hurley väldigt, väldigt stor. Men av någon anledning hade jag inga problem med att bära omkring på honom helt själv). 

Det här kollektivet låg plötsligt väldigt nära södersjukhuset, så det var dit jag skulle. Men jag tog en detour till några killar från klassen. Kommer inte ihåg varför. Och så irrade jag runt länge som fan och letade sjukhus och hjälp and whatnot. Kommer inte ihåg hur det slutade, men mestadelen av drömmen gick ut på att jag sprang omkring i panik med Hurley på axeln. Kul grej.

Hur får man för sig såna saker egentligen?
Fattar inte hur det funkar riktigt.
Men såna knäppa drömmar är fan roliga ändå. Inte läskiga, bara helt jävla sjuka.
Nu ska jag väl sussa och drömma mer konstigt.

God natt!
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0