Too good to be true?

Det här kan inte vara sant.
Det går liksom inte.
Det är ologiskt och helt galet, och jag kan inte riktigt tro på det. Trots alla besvarade frågor.
Men jag ska leka spion imorgon, och efter det vet jag.
Eller, man kan ju inte vara helt säker, men det är någonting som känns som ett bevis i alla fall.

Jag kanske borde förklara vad det handlar om?
Jo, jag har fått ett erbjudande om att få hyra en lägenhet i andrahand. Det är en tvåa, helt möblerad, väldigt bra läge, fräsch (enligt de bilder som jag har fått se) och har i princip allt man behöver. Och jag skulle få flytta in så fort som möjligt, eftersom personen som ska hyra ut är utomlands, och jag skulle få bo där till i juni nästa år.
Det känns ju för bra för att vara sant. Minst sagt. Men om det vore sant skulle jag bli så glad att jag hoppar i taket.
I alla fall ska jag gå och kolla om den här personens namn står på dörren imorgon, för att försäkra mig om att det är han/hon som bor där så att det känns mer legitimt. Och om det gör det så ska jag be om att få nycklarna och bo i lägenheten ett tag innan jag betalar någonting.

Det är ju så svårt med sånt där. Särskilt när personen inte befinner sig i Sverige. Men det verkar legitimt, trots att det känns overkligt. Så jag får väl bara hoppas att allt stämmer. Vore underbart.
Annars är det bara att fortsätta söka.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0