"Alla fakkar ur, alla fakkar ur!"

Min helg har varit... Alldeles, alldeles underbar.



I fredags åkte jag och största delen av min underbara klass ut till Barnens ö där vi skulle spendera det närmaste dygnet. Och det blev så sjukt bra alltihop.
Det började med en lång resa i kommunaltrafiken. Vi kom fram till vår stuga runt ett nångång, och gjorde oss hemmastadda. Åt lite lunch ute på den stora altanen, och sen gick vi ner till fotbollsplanen som låg precis nedanför våra stugor. Där började vi med att spela brännboll. Jag lyckades träffa bollen alla gånger (!) och springa lite. Blir så sjukt taggad när jag ska springa, sen är jag halvdöd när jag kommit runt planen, haha. 

Efter brännbollen (som det andra laget lyckades vinna, med en hel del fusk måste jag nog säga... Vi ledde ju typ hela tiden) tog vi det lite lugnt ett tag, och sen spelade vi fotboll. Jag ville inte alls vara med först, men sen blev jag intvingad och då blev det faktiskt riktigt roligt. Sprang och hjälpte mitt lag lite grann i alla fall. Och fick en stenhård boll i magen, haha. Men fortsatte ändå. Efter fotbollen var jag dock halvdöd. 



Men spelen fortsatte, nu med kubb, som vi vann överlägset! Jag träffade dock ingen gång, men det är en annan femma... Mitt i kubbspelandet kom det en älg bakom oss och ville vara med. Eller okej, kanske inte riktigt men den var rätt nära i alla fall. Haha, en kille i klassen följde efter den en bit och sen blev han nästan jagad tillbaka. Lite roligt...

När vi tröttnat på att hänga vid fotbollsplanen gick vi upp och grillade hamburgare. Så sjukt gott, och jag var så glad att jag äntligen kunde äta normalt igen! Åt två burgare och sen var jag mätt, men vi satt kvar och chillade ett tag till i alla fall. Sen var partyt igång.



Vi började lite lugnt vid borden, och sen fick vi in ett högtalarsystem utan dess like, och dansade omkring på altanen som djur. Alla fakkade ur. Haha, vissa killar blev lite för varma och gick tillslut runt i kalsonger och linne, och släpade sig själva fram som om de vore förlamade (fråga mig inte varför), och vissa hoppade upp på räckena och hänge och slängde, dansade på borden, jag vet inte vad... Helt galet roligt hade vi i alla fall, och jag dansade tills jag dog i princip.

Efter några timmars dansande gick jag och två killar (ST och JK) iväg för att spela fussball. Jag och ST vann. Hoho. Sen fakkade vi ur lite... Och sen gick vi tillbaka till klassen och dansade lite mer. Vi dansade oss riktigt varma, för det var nämligen dags att bada. Jag och en annan tjej, SK, hade planerat att bada hela dagen, och nu var det alltså dags för årets första dopp.

Vi blev några stycken som tog på oss badkläder och sen följde alla med ner till vattnet där vi hoppade i och blötte ner oss. Det var så sjukt kallt... Men efter jag kommit upp ur vattnet var jag så avdomnad i kroppen att jag var varmare än nånsin, och gick i min bikini och njöt. Sen sa JK till mig: "Lina, du blöder på benet." och damn right, jag blödde på benet. Hade inte känt nåt, men måste ha skurit mig på nåt när jag var på väg upp ur vattnet. Så nu hade jag ett litet sår på benet och blod som rann ner till tårna. Väldigt fint tyckte jag, men tvättade bort det i duschen ändå och fick två plåster på.

När jag klätt på mig igen satte jag mig med de andra vid brasan och så myste vi där i några timmar. Vi grillade korv, som alla blev väldigt misslyckade eftersom det var så jävla svårt att få det rätt, och sen drog grabbarna fram gitarren och satt och spelade fina låtar. En låt spelade de om och om igen. ST spelade och så sjöng han och en annan kille (TS) till det. Så sjukt fint. Ett av de bästa sommarminnena i år tror jag, och ett av de första. Har suttit här hemma och spelat den låten på repeat flera gånger sen jag kom hem igår...

I alla fall satt vi därute tills det var ljust igen och brasan nästan brunnit ut helt, och de spelade och sjöng den låten om och om igen. Vi var de sista att gå och lägga oss och när vi gjorde det var klockan kvart över fem på morgonen.

Guaranteed - Eddie Vedder




Vi blev väckta vid tio igår, då vi skulle hjälpa till att städa, men jag kände mig mest trött och överflödig så jag satte mig därute på en stock igen. De där stockarna fullkomligt dödade våra rumpor, väldigt obekvämt efter ett tag. Vid typ tolv åkte vi hem igen. Jag somnade till lite på bussen, och när jag kommit hem tog det två timmar och lite pizza innan jag däckade i sängen.

Det var en så sjukt bra resa och jag kan fortfarande inte förstå att min klass är så underbar. Vi har så jävla kul tillsammans! Hoppas att vi kan fixa fler såna här saker, och helst lite längre resor, i framtiden!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0