Torsdag Fredag Lördag

Nu har jag varit borta ett tag.
Har varit en upptagen helg hittills, och det kommer det fortsätta vara.

Helgen började i torsdags, då vi var lediga från skolan och hade en intern fotbollsmatch i klassen. Jag satt och tittade på och chillade i solen som kom och gick lite som den ville.
Efter diverse skador och en hel del sparkande på bollar gick vi hem till en kille i klassen som bodde precis där de spelade, så satt vi och tog det lugnt där ett tag några stycken av oss, och sen gick vi vidare till kåren där det skulle vara journalistfest. Vi trodde att det skulle vara många där, men icke. Vi kom i och för sig tidigt, men det kom ju nästan inga jävla människor. Det sög. Fast det var billigt i baren så det blev några cider och några shots innan vi drog vidare till Nype där en annan kille i klassen skulle DJ:a. Det var najs! Han spelade väldigt dansvänlig musik så vi stod och dansade ett tag, sen var det nån som skulle spela där också så vi kollade på honom och sen chillade vi ett litet tag till innan vi drog hemåt.

Självklart hade vi glömt att det var en vardag och att tunnelbanorna slutat gå, så jag fick vänta hur länge som helst på min nattbuss hem. Som tur var hade jag sällskap på busshållsplatsen i alla fall så tiden gick lite snabbare. Kom väl hem runt fyra nångång och somnade som en stock.

Dagen efter vaknade jag vid sju för att åka och jobba på syrrans jobb. Mådde så dåligt... Helt sjukt. Haha, men det gick bra att jobba ändå.
Jobbade till klockan fem, sen stack jag hem och gjorde mig i ordning för att dra vidare hem till K. Där satt vi en liten stund och snackade innan vi drog till Harry B James.
Jag var jättepepp på att gå dit hela veckan, men igår kände jag verkligen inte för det. Var fortfarande halvt bakis och pallade inte alls dricka, dessutom hade jag inte råd med det heller. Men eftersom vi planerat det sen några dagar tillbaka ville jag inte banga ur, så gick dit en stund och drack en cider, men stannade inte så länge.

Idag var det jobb från ett till halv sex. Var rätt soft ändå, nästan inga där på lördagar så det var väldigt lugnt och tyst, trevligt. Vi lekte lekar efter pauserna och så.
Efter jobbet åkte jag hem och åt middag, sen stack jag och lillasyster hem till storasyster för en liten tjejkväll. Vi spelade Buzz och kollade på Madagaskar 2 (asbra!), sen drog vi hem igen. Väldigt trötta var vi båda två.

Nu har jag varit hemma ett tag, och tänkte gå och lägga mig.
Imorn blir det jobb igen, sen ska storasyster komma hit. Funderar dock på att dra och träna efter jobbet också eftersom det ligger precis där, men vet inte om jag orkar så jag får bestämma mig imorn innan jag åker. 
Nej... nu fan ska jag sova!

<3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0