Partyhelg = lugn söndag

Efter en helg som denna behövs lite lugn i tillvaron. Jag har haft det jättetrevligt men det är också så jävla skönt att bara kunna sitta hemma en hel dag.

Så, min helg då. I fredags mötte jag upp några tjejkompisar för att kolla på en spelning på KGB. Rätt soft ställe men kändes lite konstigt att sitta bland Stalin-figurer och konstiga, ryska tecken. Man fick lära sig ryska på toaletten också, haha. I alla fall satt vi och snackade lite och sen kollade vi på bandet som var sjukt bra. Verkligen min musikstil. JR känner sångaren i bandet, så det var därför vi gick. De påminde rätt mycket om Silverstein, som är ett av mina favoritband, så det var ju najs. Efter att bandet hade spelat klart så drog jag, JR och hennes tjejkompis vidare till Underbara Bar där de skulle möta upp en killkompis. Vi drack drinkar, dansade och hade riktigt kul hela natten!

 
Stalin och bandet inne på KGB

Dagen efter, igår alltså, åkte jag till jobbet på dagen och var där till halv sex. Gick helt okej, trots viss bakfylla... Åkte hem och tog det lugnt ett tag, fräschade till mig lite och funderade på vad jag skulle göra. Jag var inte sugen på att festa järnet så antingen ville jag bara vara hemma eller kanske träffa nån kompis och prata lite. Det slutade med att jag mötte upp Ami för middag på Fridays, och vi gick runt typ hela stan innan vi bestämde oss för att gå till den i Kungsan även om det betydde att vi var tvungna att vänta ett tag. Som tur var fick vi bord snabbt och kunde sitta och snacka lite skit innan vi fick vår mat. Efter ett tag blev jag mer pepp på att göra nåt så vi drog vidare till Dovas först (sjukt billigt!) och sen mötte vi upp några av Amis kompisar och gick runt och letade ett tag innan vi hamnade på Sogni. Var där ett tag och sen drog vi vidare tillbaka till Dovas igen, haha. Var väldigt trevligt och vi stannade tills de stängde, sen delade vi på en taxi och jag kom hela vägen hem på typ tio minuter. Underbart!


Vi beställde shots på Fridays och satt och bävade oss inför att dricka dem i ungefär en halvtimme

Väldigt skön helg. Ingenting spårade, allting var bara trevligt och jag kände att jag levde.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0