Layoutuppgiften

Jag skrev ju innan om att vi hade fått en uppgift i layout som handlade om att efterlikna en tidskrifts layout. Och tänkte att ni kunde få se resultatet. Jag utgick ifrån ett fem sidor långt reportage i VeckoRevyn och var tvungen att lägga till två extra sidor för att texten vi hade fått att lägga in var för lång.

I alla fall, såhär såg det ut i VeckoRevyn (dåliga bilder på det, jag vet):

Sida 1.

Sida 2 och 3.

Sida 4 och 5.

Och här är mitt resultat:

Sida 1.

Sida 2 och 3.

Sida 4 och 5.

Sida 6 och 7.

Jag är själv väldigt nöjd. I alla fall med sidorna ett till fem. Fick lite panik när jag insåg att texten inte skulle få plats på fem sidor och var därför tvungen att lösa det på nåt så orkade inte riktigt lägga ner massa tid på det. Jag har jobbat mest med bilderna. Har tagit bilder från gratis bildbyråer och lagt ihop dem i Photoshop för att efterlikna hur bilderna såg ut i originalet. Läraren tyckte att jag gjort bra ifrån mig och det tycker faktiskt jag också. Vad tycker ni?

Skulle verkligen kunna tänka mig att jobba med sånt här i framtiden. Jag kan sitta hur länge som helst med det eftersom jag tycker att det är så kul.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0