Leka i InDesign



Har nog sagt det, skrivit det och tänkt det många gånger redan... Men jag tror verkligen att det här året i skolan kommer bli sjukt roligt och intressant. Jag börjar redan få kreativitet och inspiration av att hålla på med det vi lär oss nu i skolan. Vi har ju hållit på en del med layout och så innan, men nu går vi igenom så mycket och man lär sig så snabbt. Det blir liksom roligt att bara sitta och testa massa olika stilar och fonter. Ja, jag älskar det i alla fall. Har suttit vid datorn nu och lekt i InDesign med en layout som jag inte blev helt nöjd med idag. Den blev väldigt mycket bättre nu men kanske ändrar mer sen iaf... Är lite trött nu.

 
Den gula är före och den röda är efter ändringar. Uppgiften vi har fått går ut på att layouta inbjudningskort i olika stilar som vi har tittat på. Den här stilen som jag försöker få till kallas Swiss style. Efter ändringarna känns det fortfarande rätt tråkigt, men snyggare i alla fall.

Tror nästan att det här är någonting som skulle kunna utvecklas till nåt mer för mig, eftersom jag tycker det är så kul. Storasyster har ju nämnt att hon tror att jag skulle passa som Art Director, och ju mer jag tänker på det låter det som en bättre och bättre idé. Men vi får se. Just nu tänker jag bara leva livet och se vad som händer med tiden.

Men först, sova. Imorgon slipper jag vara i skolan, så ska vara hemma och chilla lite. Funderar på att kanske åka och träna också, men det kanske blir på torsdag innan jobbet istället. Vi får se helt enkelt.

Sleep tight!
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0