En helg

Det är söndag. Eller, kollade på klockan nyss och insåg att det precis slagit över till måndag. 00.00. Det är nu man ska önska sig nåt. 00.01. För sent. Men jag tror jag vet vad jag hade önskat mig...

Det känns bra idag. Trots att helgen är till viss del bortkastad så har det varit en riktigt bra helg. Ingen utgång. Ingen öl. Ingen dans. Inget festande alls. Har knappt varit utanför dörren. Men med gott sällskap blir allt bra... Så det blev bra. Mycket mat. Mycket film. Mycket mys.

Och nu. Ja, nu kommer jag inte längre vara ensam här hemma när folk försvinner härifrån. För jag har nämligen en katt här. Och inte vilken katt som helst. Älskade lilla Nala. Hon fick följa med mig efter besöket hos familjen idag. Min underbara familj som tillslut lät mig ta med henne. På prov. Vi får helt enkelt se hur bra hon trivs och hur bra de trivs därhemma utan henne. Hittills trivs hon bra här, verkar det som. Vi myser i soffan och ska snart gå till sängs. Kommer nog sova bättre när hon är här.

Ja, det känns inte som att det finns så mycket mer att göra nu. Så jag ska väl göra mig i ordning och pallra mig till sängen. Ögonlocken blir tyngre. Bra.

God natt!
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0