Mitt aprilskämt

Jag brukar inte vara så bra på det här med aprilskämt. Jag kommer liksom aldrig på nåt roligt, så jag gör nästan aldrig någonting. Men det här året tänkte jag att jag var tvungen att försöka i alla fall. Så jag kom på en lite rolig idé. Jag tog en bild på mig själv där jag såg lite halvt ledsen ut och redigerade den i photoshop så att jag såg skallig ut. La inte ner så hemskt mycket krut på redigeringen eftersom jag inte trodde att folk skulle gå på det i alla fall, men såhär såg den ut i alla fall:


När man ser bilden stor är det alltså rätt uppenbart att det är redigerat, men när man lägger upp den på facebook och ser miniatyren kan man bli lite chockad för ett tag i alla fall. Såhär såg det ut, med tillhörande text:


Som sagt trodde jag inte att någon skulle gå på det, och fick för det mesta skämtsamma kommentarer. Men senare på kvällen ringde min mamma och var uppriktigt orolig för mig. "Har du verkligen rakat av dig håret eller var det ett aprilskämt?" Jag skrattade så jag nästan dog. Sjukt roligt. Hon och min styvpappa hade båda trott att det var på riktigt ett tag. Har nog inte skrattat så mycket på länge som jag gjorde under det samtalet asså... Roligaste ever. De blev självklart väldigt lättade när de fick veta att det inte var sant. Haha.

Tror att jag ska börja köra på det här med aprilskämt lite bättre efter årets succé.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0