Nu är det på riktigt

På grund av hur dåligt det gick sist jag gjorde så har jag värjt mig från att skriva nånting om att det här innan, i alla fall inte på samma sätt som jag gjorde förut. Men nu är det faktiskt på riktigt, och det vet jag säkert den här gången. Jag ska flytta hemifrån. Till syrrans gamla lägenhet, närmare bestämt. Samma lägenhet som jag för ett år sen var bombsäker på att jag skulle få då. Men det blev inte så, mina planer förstördes och jag har bott kvar hemma i ett år till, sökt lägenheter som en galning, för att i slutändan faktiskt få den lägenheten som jag skulle ha fått från början. Nästan exakt ett år senare.
Det känns spännande. Jag har börjat planera vad jag behöver köpa och hur jag ska ha det. Soffan och sängen finns redan där, så det enda jag behöver köpa är köksgrejer, en tv-bänk, lakan och andra såna småsaker. Tv och dator tar jag ju med mig själv. Datumet vi har satt är den första mars, men jag kan egentligen börja flytta in lite när jag vill innan det också. Ska prata med syrran och se om jag kan få nyckeln snart, så att jag kan börja flytta över saker.
Jag kan inte vänta. Vill bara börja flytta nu, åka till lägenheten och titta, mäta och tänka över hur jag ska ha det. Och det är inte för att jag inte trivs här hemma, det gör jag verkligen. Trots att det kan bli påfrestande med folk och djur överallt hela tiden så älskar jag mina familj och att bo med dem. Och jag vet att jag efter ett tag kommer sakna att alltid ha någon där. Men det är liksom dags nu. Dags att ha något eget, nåt som bara är mitt, som jag själv bestämmer vad jag vill göra med. Och det kommer att bli bra.

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0