2010 i bilder

År 2010 har varit ett bra år. Trots många motgångar har jag tagit mig igenom allt och gjort det bästa av allt. Förra året var ett riktigt bra och händelserikt år, och jag tycker att det här året har hållit samma standard. I alla fall vad det gäller hur mycket som har hänt. Visst, jag har inte tagit studenten eller börjat på en ny skola. Men jag har ett nytt (nu rätt så gammalt) jobb där jag fått massa nya vänner, och har haft många fina stunder med alla underbara människor i mitt liv. Haha, jag låter som världens mest optimistiska livsnjutare. Soft. I alla fall... 2010 har varit ett bra år. Här har ni mitt 2010 i bilder och lite text:

JANUARI


Min nyårsoutfit 2009-2010.

Träffade Kajsish för första gången.


Såhär tyckte jag det var kul att se ut på bilder januari 2010 (och långt därefter...)


Efter en kväll på Medusa med K så mötte vi upp lite grabbar och hängde på ett ställe vid namn "kontoret". Bilden är dock tagen en bit utanför, där de kastat upp en gran på nån slags skulptur eller vad fan man ska kalla det. Riktigt skillat måste jag säga.
 
Hängde på Harry B James med K och nån dude.

¤ Bodde ett tag i syrrans lägenhet
¤ Trodde att jag skulle få flytta in där och fick sen veta motsatsen. Jobbigt läge.
¤ Blev kär i filmen I love you man
¤ Festade en del
¤ Förstörde mina sovvanor totalt

FEBRUARI

Gick på åttiotalsfest på kåren med klassen. Var extremt het, haha.


Köpte snygga skor.

Fixade ihop en lampa till storasyster och hennes boyfriend i deras nya lägenhet. Var så sjukt stolt över mig själv efteråt, haha.


Hängde med Mallan och vi var helt enkelt bäst i hela världen.



Ami kom tillbaka från Gran Canaria och jag kände mig blek som få. Vi drack goda drinkar och dansade loss.


Var på fotopromenad med M inne i stan.


Gick ut på massa vinterpromenader med radarparet Bobo och Femba. (aka Pelle och Simba)

¤ Funderade över massa saker
¤ Trotsade vädret
¤ Spenderade en del tid på tunnelbanor som inte ville åka som de skulle
¤ Hängde en del i Sandsborg
¤ Köpte träningskort

MARS



Var på Roq och spelade biljard och drack strawberry daquiris och öl.  


Var duktig på att stapla kläder på hög på min stol...

Köpte nya kläder och längtade till våren.


Var på tjejkväll hos JR, där en del av oss var rejält sega från kvällen innan. "Spritfest" kan aldrig sluta bra liksom...

Firade Amis födelsedag. Kvällens motto blev uppenbarligen "Ångra sig kan man göra imorgon". Vi sprang runt och skrek "Möhippa, möhippa" och låtsades att Ami skulle gifta sig. Riktigt kul, haha.

¤ Blev lurad att jag skulle hyra en lägenhet, som tur var gick jag inte på det...
¤ Var obsessed av Guitar Hero
¤ Fick jobb som telefonförsäljare
¤ Drack en halvliter tequila på en kväll (inte bra)
¤ Tränade en del

APRIL

Drack drinkar med dubbla sugrör på After.

Badade i badtunna.


Hängde i vitabergsparken med klassen.


Hade mustasch på en klassfest.


Var på fotorunda med M från T-centralen till Hammarby Sjöstad.


Njöt av att se hur torrt det var utanför fönstret.

På Strand med Ami.

På Harry B James med Kajsish.

Var ute på mysiga vårpromenader med min fina vovve.

¤ Såg snygg-Erik och var tydligen pinsam, enligt mina vänner då...
¤ Var sjuk
¤ Njöt av våren
¤ Började jobba som telefonförsäljare 

MAJ



Var ute på fler vårpromenader med vovven, kissen och lillasyster.

Chillade i solen då en man försökte sätta sig på mitt ansikte. Haha.


Var på den legendariska fotbollsmatchen mellan BK unisex och Lokomotiv lebensraum.


På Kajsas studentskiva var jag indian.

Åkte på klassresa till Barnens ö med världens underbaraste klass.

¤ Var sjuk
¤ Hängde lite i Akalla
¤ Fakkade ur
¤ Tog årets första dopp (kallt!)
¤ Var nära på att sno en roddbåt

JUNI

Spenderade midsommarafton med familjen vid sjön.


Praktiserade på Södra Sidan (men spenderade mest tid med min kompanjon Muhammed, aka Liza)

Var på Peace and Love.


Hängde lite på en båt en sommarkväll.

¤ Åt massa kebab
¤ Hängde i parker med klassen
¤ Gjorde korkade saker

JULI

Hängde med gässen nere vid sjön, haha.


Och posade lite överdrivet...


Fricken beautiful.


Chillade på söder med Kajsa och Erik.




Drack cider och snackade skit med J på strandbryggan.

Det enda jag kunde ha på mig under den varmaste perioden. Även då svettades jag ihjäl.

¤ Jobbade arslet av mig för att tjäna ihop massa pengar
¤ Organiserade mina grejor
¤ Vi hade släkt på besök
¤ Smälte bort av värmen
¤ Ångrade mig

AUGUSTI

Lunchrastade på en bänk i solen.


Innan en utekväll. Lillasyster fixade hår och smink.

Jag fick tillbaka lite av min kreativitet och målade en del.


Och fotade mig själv mitt i natten, haha.

Målade en tavla till min styvpappa i födelsedagspresent.

¤ Skolan började igen
¤ Var på förhandsvisning av I rymden finns inga känslor
¤ Bokade close-up båten
¤ Fick ett äckelvirus på datorn

SEPTEMBER

Var på Close-up kryssning.


Festade med klassen.

Chillade i sängen med pizza, cola och gamla One Tree Hill-avsnitt. Haha, bästa som finns typ.

¤ Hittade min gamla Brucas-fanfic och skrattade åt det jag skrivit
¤ Fick reda på att min vovve har grav artros :(
¤ Bokade resan till Gran Canaria
¤ Lekte mycket med layout i skolan

OKTOBER

Färgade håret.

Var the angel of death på jobbets halloweenfest.


Två outfits från vår påhittade klädhemsida i skolan.


Jag fyllde 20 år!

Var på spelning med JJ och JR.


Drack äckliga shots på Fridays.

Drack goda drinkar och shots på Lobby...


Och hamnade på finest.se, haha.

¤ Impulsköpte en tv på internet
¤ Spenderade en hel del tid i skolan
¤ Upptäckte tidsinställda inlägg
¤ Var lite rik
¤ Lekte med CSS på bloggen

NOVEMBER

Var på spelning med JR.


Köpte en ny tv.



Var på Taste of Chaos med Kajsa.


Gick ut med JT.

¤ Startade en musikblogg (som inte uppdaterats på länge...)
¤ Saknade folk som jag inte skulle sakna
¤ Jobbade mer än jag egentligen orkade

DECEMBER

Filmade i skolan.


Fotades i en studio med K.


Bakade världens finaste pepparkakshus. Haha, eller inte.

Åkte pulka med lillebror.


Och firade nyåret 2010-2011 med finaste Ami på en lokalfest i Haninge!

¤ Firade julafton hemma hos storasyster och hennes pojkvän med familjen, mys!
¤ Festade en jävla massa
¤ Gjorde en vana av att komma hem efter klockan sex på morgonen efter utekvällar
¤ Fick världens fetaste blåmärke på låret och slog ut en halv tand
¤ Tänkte tillbaka på gammalt groll 

Sådärja. Nu har jag suttit med det här i typ tre timmar och känner mig helt slut. Haha. Allt ligger inte i helt rätt ordning men månaderna är rätt i alla fall. 2010 har varit ett riktigt bra år, med en del motgångar dock såklart, men det får man ju vänta sig. Jag hoppas att 2011 blir ännu bättre!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0