"Ingen vet ifall det verkligen hänt"

Sorg är en så obeskrivlig känsla. Den finns där. Länge. Djupt inuti. Och man kan skratta, må bra, vara som vanligt. Tills man ser något, tänker på något, känner en lukt eller ett ljud som påminner en igen. Då kommer tårarna. Det bara forsar ner.

Och jag har fortfarande inte riktigt förstått att du är borta. För det är så overkligt. I min värld skulle det ju aldrig hända, trots att jag hela tiden visste att det skulle det. Och jag vill samla ihop alla fina bilder på dig, men jag kan inte. Jag vill kunna bearbeta det här. Kunna titta på bilder på dig utan att gråta. Prata om dig utan att bryta ihop. Tänka rationellt. Men det går inte. Det går bara inte.

Och på söndag ska jag hem igen. Till familjen. Men den kommer inte att vara komplett, för du är inte där. Och jag undrar när jag ska förstå det. Att du inte kommer tillbaka.

Sorg är en obeskrivlig känsla.


Kommentarer
Postat av: Karin

Du har ett tungt sorgearbete att gå igenom förstår jag. Det är en bra ide att göra ett album som du kan sitta och titta i och låta alla känslor få komma ut. Med tiden blir det lättare skall du få se om det kan vara till någon tröst. Kram

2011-06-04 @ 12:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0