Inte så lyckat

Idag ringde en av mina coacher från jobbet och frågade om jag skulle jobba idag eller inte, eftersom jag skulle få ogiltig frånvaro om jag inte kom och inte hade sjukintyg nu när det gått mer än en vecka. Jag, lat som jag är, orkade inte gå till läkaren, och tror inte heller att jag skulle kunna få ett sjukintyg eftersom jag bara är förkyld. Så jag friskskrev mig och åkte till jobbet idag. Till en början gick det jättebra och det kändes på nåt sätt skönt att vara tillbaka, men sen runt halv åtta började jag helt plötsligt hosta mitt i ett samtal. Var tvungen att ursäkta mig och gå in på toaletten och hosta, gick liksom inte att sluta. Fick världens rethosta och hela ögonen blev typ röda. Jag försökte dricka te och äta halstabletter, men så fort jag började prata med kunderna började jag typ hosta igen. Så jag fick å en timme tidigare. Samma dag som jag kom tillbaka från att ha varit sjuk liksom. Jobbigt... Mina coacher är i alla fall väldigt snälla så de sa att jag skulle gå hem och krya på mig.

Nu jobbar jag ju inte förrän på måndag igen, så då borde jag ju vara frisk tills dess i alla fall. Lite irriterande bara att jag var tvungen att få host-attacker under samtalen. Det är det enda som är jobbigt med att jobba som telefonförsäljare tycker jag, att när man blir sjuk så kan man verkligen inte jobba, i alla fall inte när man har ont i halsen och så, eftersom det tar så mycket på en att sitta och prata konstant i typ fyra timmar. Men men... Jag får väl krya på mig helt enkelt.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0