Utflyttad och inflyttad

Ja, nu har jag flyttat in i min nya lägenhet. Helt sjukt konstigt, men känns ändå bra. Dessutom tror jag inte riktigt att jag fattat det än, fortfarande. Känns ju liksom inte som att jag har flyttat hemifrån på riktigt, även om jag har alla mina saker här nu och så. Det är konstigt det där.
Flyttade hit i torsdags, officiellt, och innan dess har det självklart varit väldigt mycket att göra. Har liksom flyttat över mina saker pö om pö. Och nu är allt helt klart. Igår spenderade jag nästan hela dagen med att fixa och städa här, så nu är det som det ska vara. För tillfället i alla fall. Jag saknar några saker, typ lite mer inredning som gör att det känns som "mitt", lite småsaker mest. Och kanske nån hylla... Märkte att jag inte hade så mycket plats att ställa saker på här. Haha.
I alla fall... Jag bor här nu. I min egen lägenhet. Den som bara är min. Och det känns riktigt bra, men samtidigt är det ju lite sorgligt. Särskilt idag känns det konstigt, just för att jag inte är upptagen med massa saker. Jag är så van att ha massa människor omkring mig hela tiden att det blir riktigt jävla ensamt när man bara sitter hemma utan någonting att göra. Har typ bara suttit och kollat på serier på datorn och slappat. Varit ute med hunden också förstås. Men ja. Just nu sitter jag och håller på med mitt ljud- och bildreportage till skolan. Det är en uppgift som de andra i klassen gjorde när jag var i Gran Canaria, så jag har fått göra det nu i efterhand. Klipper ihop allt och blir förhoppningsvis klar idag.
Annars då... Förutom att jag fixade i lägenheten igår så var jag ute en stund också. Ami kom hit och så lagade vi mat, drack lite drinkar och sen åkte vi till ett ställe som heter Undici som jag aldrig varit på förut. Rätt konstigt folk där. Jag satt bara och förundrades över hur töntiga alla såg ut när de dansade. Haha. Vi var där tills de stängde vid typ två, sen gick vi och åt på donken och sen åkte jag hem hit.
Ikväll blir det inget party, utan jag sitter hemma och kollar på Melodifestivalen eller nåt. Kanske sätter på nån film sen. Och mitt i natten kommer J hit för att sova efter jobbet. Vi får väl se hur vaken jag är när hon kommer, men hoppas att det blir lite skitsnack i alla fall, var så sjukt länge sen jag träffade henne.
Sen imorgon eftermiddag ska jag möta upp storasyster och åka med henne och min fina vovve hem till familjen. Kan ju inte ha honom här på vardagarna, eftersom jag går i skolan och jobbar, så jag har honom på helgerna istället. Så jag lämnar honom där och passar på att chilla lite med min underbara familj. Får se vad lillasyster har hittat på med mitt gamla rum och klädkammaren nu när jag har flyttat.
Oj oj, vad långt det blev. Så går det när man inte skriver på flera veckor.
Nu ska jag fortsätta att klippa ihop bilder och ljud.
Chillz!
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0